Nunad's Official Belog
End of Semester 2
Wednesday 13 November 2013 0 CuteStalker
ASSALAMUALAIKUM...

Hello geng. Okay entry first untuk bulan november. Sebenarnya malas nak hapdet tapi aku boooooosannnnnnn sangat sampai taktau nak buat apa. Gua pishanggg tahap kepishangan dah nie. Haaaa tudiaaa ! Moh la kita start dengan merapu merapat. Kehkehkeh :D

So now semester break. Yayyyyyyy ! *menari ala ala harlem shake* Ihiks. Act, baru balik dari Kelantan/Terengganu. Kekonon holiday gituuu dengan pemeli. Sesungguhnya tak berapa best sebabnya tempat macam tu nak shopping apa sangat kan, lain la kalau keyel. Tapi mak abah suka benor pergi sana -_- Kalau keyel best jugak nak shopping haaa, kalau time sekolah dulu tetiap tahun pergi keyel sekarang 2 tahun sekali. Huhhhh tak syiok betoi laaa ! Tapi kira okay jugak la cuti sem abah bawak pergi holiday daripada tak bawak langsung kan. Kang kalau tak bawak, nganga la kau nad dekat rumah selama sebulan makan tidur makan tidur then bukak sem ada orang panggil 'mokkkkkk' >,< Baru baru ni timbang berat badan still tak berganjak so watlek watpeace dulu. Kehkehkeh :D Bayak lagi masa, nanti nanti kita diet laaa :)

Result kamsis dah keluar so jawapan dia "Maaf, permohonan anda tidak berjaya". Betapa frustnya aku weh ! Aku tak pernah buat rekod buruk pun tapi tetiba tak dapat. Aku isi sekali dengan kenkawan yang lain tapi dorang dapat, aku ja tak dapat. Sohaiii sedih betoi laaa ! Aku dah buat rayuan tapi result rayuan keluar 25 dec, nak kena daftar 28 nov so dalam masa sebulan tu aku nak pergi kelas ulang alik dari rumah ??? Erkkk memang taklaaa. Dah la aku tak boleh drive. Hemmm takkan nak suruh abah hantar tetiap pagi? Even poli dekat perlis tapi jauh jugak dari rumah. Abah busy kakak busy. Haaa cerita ni makin rumit >,< Aku rasa dalam masa sebulan tu aku nak tumpang dulu bilik kenkawan aku lagipun warden bukan cek dari bilik ke bilik so bab nak tumpang menumpang ni apadahal. Hehehe. Okay ni ada lagi 1 cerita tak best pasal kamsis, sesi disember 2013 ni dorang akan pilih sendiri roomate dan bilik, after result keluar baru kita tau sapa roomate kita. Sohaiii lagi menyedihkan. Aku takmau weh roomate lain, aku nak roomate lama. Susah kalau roomate lain ni sebab kita tak kenal hati budi dia macam mana. Haihhh payah betei laaa ! Tak boleh ka buat macam sem lepas beratur blok mana kita nak and then amik jea kunci. Kalau beratur sekali dengan kawan yang kita nak, memang tu la roomate kita. Haaa hat tu lagi senang. Haihhh taktau nak cakap apa lagi dah, redhooo jeala. Heharap rayuan aku diterima. Aminnnnnnnnnnnn. Uolls tolong doakan sama eah. Hehehe

Nak tau pasal moment moment semester 2 ??? Emmm macam tak banyak jeee. Apa ja pasal sem nie eah. Prank birthday classmate, bukak puasa sekali. Tu jaa kot. Tapi biasalah, tipu sangat kalau takda masalah dengan kenkawan. Masalah tu ada tapi benda tu boleh settle. Alhamdulillah :) Kalau kita sabar mesti semuanya okay. Prinsip aku, biar kenkawan tak jaga hati aku tapi aku kena jaga hati dorang. Aku tak suka bagi kenkawan terasa dengan aku. Serius talk. Tapi kalau ada yang terasa tu mintak maaf la eah. Sem nie sumpah cakap memang sangat busy, nak main main sangat tak boleh. Sentiasa busy dengan quiz test. Boleh dikatakan ada tetiap hari. Balik kelas pun lewat kerja pun banyak tidur pun lewat. Haaa sampai macam tu sekali. Buat ni tak kena buat tu tak kena. Salah buat assignment la then kena buat balik. Herhhh sumpah tension teruk sem nie. Lecturer pun ada yang jenis kuat membebel. Yang tak mengajar langsung pun ada. Patot ke tak patot dia bahagi kumpulan then pilih 1 chapter then study bagi paham pehtu present dekat kenkawan. Group aku dapat chapter yang agak rumit sikit so 2 minggu kami handle kelas. Memang group kami kena torture teruk la sampai menangis bagai. Aku sampai terpikir jugak rasa malas betoi nak belajar, nak berhenti belajar tapi bila pikir balik, aku taktau masa depan aku acanooo. Nak taknak kena kuatkan hati jugak supaya belajar belajar dan belajar. Jangan sesekali putus asa ! Tu yang penting :)

Taknok lah pikir pasal sem ni dah. Past is past. Semester 3 menunggu kau nad. Sekarang otak kau perlu rest bebetoi sebab nanti nak kena hadap killer subject semester 3. Haihhh la law ! Aku ingat dah habis belajar law ruparupanya ada lagi. Hari tu belajar commercial law nanti belajar company law. Lemah betul la dengan law nie. Tapi kan tapi kan exam hari tu alhamdulillah la i boleh jugak jawab. Tak mengharap A cuma takmau repeat. Carrymark pun okay. Hehe syukur :) Tak sia sia study terok terok sampai korbankan masa tidur. Act, cuak weyyy kalau pikir pasal result nie. Haihhh berapa la aku nak dapat kali ni. Dah la paper akaun gua dah lingkup. Keluar dewan sambil meleleh air mata nie. Sebaik ada yang memujuk. Kehkeh. Thanks awak. Winkwink ;) Redhooo jeala nak dapat berapa pun, dah buat dah usaha. Takat mana kita usaha takat tulah hasil dia. InsyaAllah DIA bantu kita :) Okay tanak cerita banyak, nak upload gambar jea nie. Hekheks :D






Yana with yazid. Nampak jea pendek tapi dia leader dalam kelas tau :)

Yazid, Mia, Atien. Atien PA si leader. PA lebih beshar dari leader. Hikhik




Okay ! Celebrate birthday si kecik. Plan nak prank dia lebih kurang 2 hari jugak la. Menjadi ok !






From right, abah abangngah alang and me ! We are happy family :D




In library yawww ! Last class for semester 2 !



We are perfect four !


Le roomates ! Sayang semuanya ;)

From left, Mummy KakChik KakNgah KakLong :) *nama samaran dalam bilik*

Ini KakLong !

Love deep deep !



A'is Yana Pinaz

Semester 2 baru rapat dengan mereka :)



Family photo's. Hikhiks


 



The end... Hikhiks. Mekaceh sudi buang masa baca entry yang tak seberapa nie semorang ! Tengok la gambar gambar bajet diatas. Who care ??? Hahaha :D Even busy dengan belajar pun tapi sempat lagi nak enjoy enjoy haa. Kitorang dah macam family so kekadang kena lah spent time dengan family jugak kan :) Tamatlah sudah sweet sour moment semester 2. Moh lerrr kita berdoa supaya semorang dapat result yang cemerlang. Aminnnn :) Okbai semorang !






Thanks you for reading this :)




Older Post . Newer Post


// More Than Words